hétfő

Fodros párna varrása

Ezt a helyes fodros párnát most fejeztem be.
Régi-régi párnahuzatból készítettem, tudjátok, olyan békebeli erős pamutvászon, slingelt szélűből. A hímzést félretettem, a többiből kiszabtam a párna elejét és hátát, a maradékból 5 cm-es csíkokat szabdaltam. A csíkot feltétlen keresztbe szabjátok, mert akkor nem fog foszlani. Illetve pár mosás után 2-3 mm-es rojtozódást lesz rajta, de az úgy is szép.

Ennyire futotta az anyagból. Nem tudtam végig befodrozni.

Ahhoz hogy szépen fodrozzunk, a közepétől jobbra-balra fél-fél centivel két párhuzamos varrást készítünk. Lazítunk a felső szálon, nagyra állítjuk az öltéstávot, aztán gyerünk. Ne varrd el az elejét, sem a végét, viszont hagyj sok cérnát rajtuk.

Miután helyükre varrtam a fodrokat, ki kellett szedni a segédvarratokat. Ez tök jó buli, alig egy perc alatt meguntam.

Jéghegy. Készen.
 

A réges-régi párna gombolását meghagytam. Egyrészt mert szép, másrészt mert utálok gombot varrni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése