péntek

Táska készítése, hímzéssel



S hogy mi készült az alábbi hímzéssel? No, hát nem ezt terveztem, de a minta túl nagy volt, úgyhogy az eredeti tervem ugrott, így némi vacillálás után ismét egy táskát varrtam. Nagyon szeretem a hóvirágot, szerencsére nem kaptam nőnapra, ti. védett növény.
Tehát ezt a mintát hímeztem egy len alapra.
Ebből lett a táska külső zsebe.

 

 Miután méretre szabtam a zsebnek szánt anyagot, színt színére fordítva összevarrtam a két oldalát. Mivel duplán szabtam, a zsebnek lesz egy kis tartása. Levasaltam, kifordítottam, megint megvasaltam, az alját interlock-kal elszegtem.

A táska alját most nem egyenesen, hanem egy kistányér segítségével kerekre szabtam.

A táska béléséhez használt anyag - ugyanaz a lenvászon mint a zsebé - széle igencsak hullámos volt, ezért legegyszerűbben úgy tudjuk tökéletesen egyenesíteni, hogy  a szélén ollóval becsípjük egy kicsit, így ki tudjuk húzni a vetülék egy szálát.



 Én nem a szálat húzom, hanem egyik kezembe fogom a szál végét, másik kezemmel meg óvatosan az anyagot húzogatom - tologatom. - mint amikor ráncolást készítek. Nem gond, ha elszakad a szál, mert látod alább, hogy a húzás mentén egy kicsit összeráncolódik az anyag. E mentén nyissz, s ezt addig ismételjük, míg az végére érünk az anyag szélességének.


A kiszabandó anyagok: táska külső része (itt egyben szabva, félbehajtott anyagból), táskabélés ugyanúgy


 Táska színe felső része 2x

 A táska pántja - többféle megoldással kísérleteztem eddigi varrásaim során, de a legegyszerűbbnek az tűnt, ha a pánt hosszának (plusz varrás ráhagyás 1,5 - 1,5 cm)  megfelelő csíkot szabok, aminek szélessége a pánt kész szélességének 4-szerese. A csíkot hosszában félbehajtva összevasalom, majd a két szélét középre vasalva megkapom a pánt kész szélességét.

 Így összevasalva már gyerekjáték a szélétől keskenyen levarrni. 

 színt színre fordítva rávarrjuk a toldást, majd a szélét eltisztázzuk. Ugyanígy a másik felét is összevarrjuk. A varrás ráhagyást elvasaljuk.


 A táska bélésére rávarrjuk a belső zsebet. Itt három fakkot alakítottam ki. Egyet a mobilomnak, egyet egy tollnak, a harmadik rekesz pedig zsepinek, vagy notesznek megfelelő méretű lett. Csak a zseb alját varrtam a béléshez, mert a szélei majd a táska oldalainak összevarrásával együtt lesznek bedolgozva.



Eltisztázzuk  a táska széleit, majd összevarrjuk a táska külsejének oldalait, a bélés oldalait. A bélés oldalán kihagyunk  egy rést, amin keresztül majd kifordítjuk a táskát. 


Keskenyen letűzzük a táskát a külső rész toldásánál 


A táska füleinek helyét kiszámítjuk, a táska színére tűzzük. Gombostűzni is lehet, de biztosabb, ha a szélétől kb 5 mm-re levarrod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése